surfryttarna

SM-guldet återlämnas

Publicerad 2011-11-21 23:08:00 i Minettes inlägg

Har ni hört om vinnaren i SM kat. B som måste lämna tillbaka sitt SM-guld på grund av "fusk"? För att kvala till MSV krävs tre felfria rundor i LA vilket den här flickan inte hade.

Jag är lite kluven vad gäller det här. Jag tycker det är fel men samtidigt inte. Föräldrarna har ett stort ansvar och borde veta vad som gäller för att starta SM. Jag tycker också att TDB ska kunna förhindra att detta kan hända för det här borde inte få hända egentligen. Om man inte har kvalat de klasser som krävs tycker jag att man inte ens ska kunna anmäla sig. För att minska risken till att detta borde det dubbelkollas innan tävlinharnas början att alla startande har uppfyllt alla kvalregler.

Rätt ska vara rätt och regler är till för att följas absolut men det här handlar om ett barn, ett yngre barn. Flickan var överlägset bäst undet hela SM och vann stilbedömningen så har hon inte rätt till att vinna egentligen? Hon har ju bevisat att hon klarar av den höjden så därför kan jag tycka att det är fel att ta ifrån henne medaljen. Hon har redan ridit sitt ärevarv och fått äran. Jag kan inte ens föreställa mig hur det skulle kännas att först vinna SM och sedan bli av med guldet bara sådär. Att tävla ska vara roligt och det är för sjutton barn det handlar om!

Hade det tagits på lika stort allvar om hon kom femma eller sexa till exempel? Kom det här med fusket fram nu eller var det inte fören hon hade vunnit som det plötsligt blev viktigt?

Ja, som sagt så tycker jag att det är både rätt och fel och jag vill gärna höra era åsikter. Ni kan läsa mer här.

/Minette

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela