surfryttarna

Vi hoppas på det bästa

Publicerad 2011-10-14 23:56:14 i Minettes inlägg

Jag och Jennie satt igår kväll och skrev en text om SURF och om vilken situation vi har hamnat i.

SURF har under en lång tid haft ekonomiska problem men nu har det gått så långt att en nedläggning är nära. Det känns såklart hemskt för alla medlemmar. SURF är vårt andra hem och det rider flera hundra elever på ridskolan, både stora och små.

Medlemmarna gör allt dem kan genom att bidra med pengar och sälja New body, salami och plastpåsar. Men dem pengarna räcker tyvärr inte. Många vill rida men det finns inte möjlighet till det om SURF går i konkurs för alla ridskoleelever kommer stå utan ridskola.

SURF ger inte bara tillfälle till att rida utan det ger även trygghet och gemenskap. Ridskolan sjuder av liv, det är en mötesplats för både barn och vuxna. Stallet är en trygg miljö där alla är välkomna oavsett kön eller ålder. Alla träffas och gör det dem älskar tillsammans. SURF är en av Umeås största ungdomsgårdar så hjälp oss bevara den.

Vi gör allt för att rädda vår kära förening och därför söker vi nu sponsorer som kan få oss på rätt köl igen. Vi är öppna för alla förslag och vi på SURF måste få hjälp med att reda ut den här situationen. SURF har en fantastisk sammanhållning och kämparglöd, detta får inte vara slutet!

Sprid gärna detta vidare och hjälp oss komma med ideér på vad vi kan göra!

Om ni publicerar den här texten på er blogg så skulle vi uppskatta om ni länkade till våran blogg och säger att det är vi som har skrivit den.






Ikväll har jag och Jennie mejlat runt till de största hästbloggarna angående SURF. Vi har även mejlat till tänkbara sponsorer så vi hoppas på positiva svar!

http://surfryttarna.blogg.se/

/Minette

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2011-10-15 09:56:48

Jag har lagt in det i min blogg:) Vad duktiga ni är tjejer!!! Bra jobbat!!



Mvh Anna & Tabasco också Surfare:)

Postat av: Ina Ögren - Ponnyskruttarna

Publicerad 2011-10-15 11:03:30

Vilka bloggar har ni mejlat? :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-10-15 13:54:50

hör med komatsu forest om dom vill sponsra er:)

Postat av: Anna

Publicerad 2011-10-15 15:35:38

Svar:Ingen orsak!! Vi måste hjälpas åt allihopa!!!



Såg att Dressyrmupparna hade satt in ett inlägg om Surf idag:D



Måste också säga att du har en VÄLDIGT TREVLIG ponny!! Hon har stor kapacitet och hoppar väldigt väl:) Lycka till!!!



Mvh Anna & Tabasco:)

Postat av: lisa - smilinggirls!

Publicerad 2011-10-15 16:33:56

Fina bilder! :)

Postat av: Mathilda

Publicerad 2011-10-15 16:53:32

(:

Postat av: Lina!

Publicerad 2011-10-15 16:55:33

Jag länkar på min blogg! Länkbyte med mig?

Postat av: linnea

Publicerad 2011-10-15 17:31:58

skicka in den texten till vk, aftonbladet, expressen, vf osv :) kommer garanterat med!

Postat av: NellieB

Publicerad 2011-10-15 18:29:39

sv. gud va hemskt å tråkigt. Skriv ett upprop å lämna till kommunen elr nåt. Va säger era föräldrar?

Håller tummarna för att d fixar sej för alla på SURF!!

Skriv till tidningen så att företag ser där ni bor.

Postat av: Emma - Tanneryttarna

Publicerad 2011-10-15 18:56:54

:( hoppas det ordnar sig! vet inte vad jag skulle göra om det hände våran ridklubb!

Postat av: Agnes

Publicerad 2011-10-15 21:02:33

Hoppas verkligen att det löser sig!!!

Jag skulle haft panik om det låg till så där jag rider!

Postat av: emeliejansson :)

Publicerad 2011-10-15 21:57:58

oj , hoppas eran ridskola bevaras! ska hjälpa er !

läs min blogg så ser ni att jag är på eran sida , kram<3

Postat av: Ida

Publicerad 2011-10-15 23:57:38

Jag har lagt in det på min blogg, hjälper gärna till :)

Postat av: tove arvidsson

Publicerad 2011-10-18 11:26:27

så sjukt bra skrivet ! kolla gärna min blogg !

Postat av: Nicholai von Benzon Hollesen

Publicerad 2011-10-18 13:27:46

Klart jag skriver om detta!

Kram på er tjejer!!!

Postat av: elin

Publicerad 2011-10-18 19:58:25

Har lagt upp ett inlägg om det här, sjukt grymma är ni!



Lycka till! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela