surfryttarna

Tävling i Vindeln 28 juli

Publicerad 2012-07-30 15:18:46 i Minettes inlägg

LD felfri
Hon kändes lite lång emellanåt då jag inte fick ihop henne riktigt men trots det var det ändå en ganska bra runda. Det var bedömning A/A så alla felfria fick gå in på prisurdelning och få rosett.
 
LC 4 fel i grunden
Vi fick en onödig rivning på hinder nr 5 då jag tryckte av henne lite tidigt vilket jag inte borde ha gjort. Hade jag istället hållit ihop hade bommen säkert legat kvar men man lär sig av sina misstag. Rundan kändes iallafall bra och jag fick ihop henne lite bättre i den här klassen tycker jag.
 
Jag är nöjd med tävlingsdagen! Jag valde att bara rida en dag och att hoppa LD istället för LB för att vi inte har hoppat på några veckor. Rindi skötte sig bra och är faktist nästan lugnare på tävling än hemma konstigt nog. Jag hoppade utan martingal vilket jag vanligtvis inte brukar göra. Jag brukar tycka att jag får bättre koll på henne med martingalen på, speciellt på framridning och framhoppning när det är mycket hästar runt omkring men nu när hon har blivit lugnare så fungerar det helt okej utan också.
 
Nu laddar vi inför Vännäs näst, nästa helg! Då hoppar vi LC och LB. :)
 
/Minette

Kommentarer

Postat av: Naima

Publicerad 2012-08-12 19:54:45

Tog lite bilder på dig ifrån vännästävlingarna i helgen som finns på min blogg http://spolandsryttarna.devote.se

Svar: Åh tack så mycket, vilka fina bilder! :)
Minette Backman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela