surfryttarna

Tävlingsresultat Umeå Ryttarförening 6-7/10

Publicerad 2012-10-09 21:44:00 i Minettes inlägg

Jag och Rindi har varit på Hippo och tävlat i helgen. Jag tänkte berätta lite kort om varje klass.
 
LC 0+0 fel
Den här rundan kändes riktigt bra! Jag red snabbare och snävare i omhoppningen än vad jag brukar göra och vi hamnade på 6:e plats, bara några tiondelar utanför placering. Jag låg som sista placerad ända tills sista ryttaren red men hon petade ner mig vilket var lite surt. Stolpe ut alltså!
 
LB 8 fel
Även den här klassen kändes bra, förutom att jag klantade till det rejält i kombinationen. När jag märker att vi kommer in fel så tar jag ofta en extra halvhalt vilket jag även gjorde denna gången. Det resulterade i att vi kom in jättelitet på första så hon rev det. Vi tappade då all fart och fick in två galoppsprång när det egentligen borde ha varit ett så vi rev andra också. Jag tar på mig det, jag gjorde helt enkelt en ryttarmiss, men resten av banan kändes bra. Rindi är så fin!
 
LC 4 fel
Det här var nog en av våra bästa rundor någonsin! Jag tänkte satsa lite extra i omhoppningen men tyvärr föll sista bommen i grunden. Det var lite synd men jag är nöjd ändå för hon var verkligen fin i den här klassen!
 
 
/Minette

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela