surfryttarna

SURF 26-27 maj

Publicerad 2012-06-06 23:34:00 i Jennies inlägg



Lördag
:
Första klassen var en LB:1 och det kändes helt okej. Jag kunde inte riktigt få upp henne i formen men hon var duktig. Vi fick 67,58% och kom tvåa.

Andra klassen var en LA:1. Det mesta gick bra tills vi skulle fatta galopp. Jag kommer ihåg att jag tänkte att nu ska den här galoppfattningen bli hur bra som hest och Pippi är så himla duktig på galoppfattningar. Men då fattade hon fel galopp, vilket aldrig har hänt förut. Sen gjorde vi ett nytt försök och det blev fel igen. Det upprepades väl 4-5 gånger innan hon äntligen fattade rätt. Så nu har jag fått min första nolla. Ryggningen blev inte heller så bra. Efter strulet med galoppfattningen kändes det i alla fall jättebra och hon skötte sig super. Vi fick 57,36%.

Söndag:
LB:0 gick ganska bra. Hon gick inte riktigt fram men var duktig. Vi fick 62,50%.

Lagtävlansprogrammet kändes bra och jag var nöjd efteråt. Jag fick upp henne i formen bättre än i alla andra klasser. Skänkelvikningarna blev inte jättebra så dem fick vi femmor på. Vi red ihop 62,28%.

/Jennie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela