surfryttarna

Presentation: Minette Backman

Publicerad 2011-04-14 18:48:30 i Minettes inlägg


Jag heter Minette Backman och jag är 15 år, född 1996. Jag bor i Umeå och går i samma klass som Jennie. Jag och Jennie har känt varandra i ca 8 år och vi är bästa vänner. Förutom hästar har jag också ett stort intresse för fotografering. Jag fotar både porträtt, naturbilder och hopptävlingar. Kameran jag fotar med heter Canon EOS 400D och till den har jag tre objektiv.

Min ponny heter Nørgaards Josephine men kallas till vardags för Josephine, Joss, Jossi eller Jossan. Hon är född 1993 och är en New Forest importerad från danmark. Vi har inget mätintyg på henne men hon är troligtvis en liten D-ponny. Tidigare i sitt liv har hon gått som ridskolehäst. Hon har en enorm personlighet och är en väldigt go' ponny. Jag och Josephine tränar en gång i veckan för Renée Höglander som är B-tränare i hoppning. Vi tränar både hoppning och dressyr men det är hoppning som är Josephines starka sida. Kräver man inget av henne är hon världens snällaste att rida men om ska få henne att jobba måste man verkligen rida hela tiden. Hon kan även hitta på bus ibland, ni som ridit henne vet vad jag menar. ;)

Vi tävlar inte så mycket tillsammans. Det har mest blivit några pay&jump's på 80 cm. Eftersom hon är lite äldre vill jag inte hoppa för högt eller för mycket, benen ska ju hålla också.


Den andra ponnyn i mitt liv heter Silver Star. Jag rider henne en gång i veckan i dressyrgruppen på Hippologum. Dressyrgruppen menas att jag får tävla henne även på lokala dressyrtävlingar. Hon är D-ponny och född 1999. Känslig och oigg att rida, precis den typen va häst som jag gillar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela