surfryttarna

Gästbloggare: Emma

Publicerad 2011-08-02 12:00:00 i

Hejsan allihopa som läser Jennie och Minettes blogg. :)
Jag heter Emma Stenman och är snart 15 år, bor på teg i Umeå med min familj i en vanlig gul liten villa.
Ingen av mina föräldrar håller på med nåt inom ridning men när min mamma var ung så red hon jätte mycket. Men var tyvärr så var hon med om en olycka och blev nästan förlamad. Mår bra nu, men så efter det har hon inte kunnat rida. Men i släkten har det alltid funnits hästar sen tidigare.

Februari 25:e fick jag min första ponny, Anoda heter hon, fast hon kallas varje dag som noa.
Hon är ett sto imp. Holland född 02. Ett underbart sto som är väldigt ärlig med en stor personlighet.
Våran inriktning är hoppning, vilket hon älskar. Hon räddar en alltid när man gör fel, men ibland kan hon vara ganska stoig och lyssnar inte alls på vad man säger. :p Vi har just nu bara tävlat tre lokala tävlingar och en träningstävling, hem har jag fått med mig fyra rosetter av 6 starter. Höjderna har varit LD (80) och LC (90) och nu den 30/7 ska vi debutera våran första LB (1m).

Det har varit mycket jobb för att ens kunnat galoppera på den här hästen eftersom att hon har väldigt mycket vilja. Ganska svår att rida, men när man får kläm på henne så är hon helt underbar och väldigt lättriden. Just nu har jag fått till henne väldigt bra, men hon ska bli bättre!

Följ mig och min ponnys utveckling tillsammans. :)
Min blogg heter http://emmastenmans.blogg.se/.


                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela