surfryttarna

Gästbloggare: Johanna

Publicerad 2011-08-08 12:00:00 i

Heej, tänkte börja med att tacka Jennie och Minette för att jag får gästblogga här och såklart också tacka för en grym blogg! :)

Jag heter Johanna Persson och driver bloggen http://jojiiz.blogg.se. Jag är 15 år och har 2 ponnysar som jag tävlar hoppning med.

Min första ponny är då Tingeling som är ett C-ponny sto på 13 år, ett riktigt fux sto kan man kalla henne. :P Henne fick jag den 28 augusti 2009 så om ungefär en månad firar vi 2 år. <3 Med Tingis har jag verkligen fått jobba med för att bygga upp en kontakt och ett förtroende. När hon kom var hon omusklad, väldigt svag i galoppen, hon var ganska sur och fick hon chansen tryckte hon gärna in en i väggen för att visa vem som bestämde. Visst lät hon rolig? Eller inte.. Ridningen gick inte heller så bra för oss eftersom så fort jag fattade galopp drog hon iväg i en hackig, hoppig oskön och orytmisk galopp med bettet mellan tänderna och huvudet uppe i luften. Många gånger var jag helt grinfärdig efter att ha ridit henne. De var ju inte såhär jag hade tänkt att de skulle bli med min första ponny. Men jag vägrade ge upp och efter ett tag lärde jag mig hur jag skulle rida henne och hon blev starkare. Sen dess har de bara gått bättre och bättre och vi har byggt upp en underbar kontakt. Hon har gått från att försöka trycka upp mig i väggen till att komma när jag ropar, följa efter mig när jag går och älskar att bli ompysslad, hon har blivit världens gosigaste!
 
Men henne har jag tävlat upp till L:A med placering och hon är verkligen en ponny med grym utstrålning och har kapacitet att gå hur långt som helst!
 
Sen har jag ju Gucci dårå som jag fick den 27 april 2011 så han har jag inte haft så länge. Han är en D-ponny valack på 7 år som jag ska försöka utbilda. Han är nu utbildad L:C hoppning och L:B dressyr och jag har startat upp till L:C med honom och som bästa resultat har vi ett nerslag. Han är verkligen en genomsnäll, liten sak som älskar allt och alla och vem som helst kan hantera honom från marken. Det enda som är med honom är att han är väldigt ouppfostrad och tycker de är jättekul att knuffa på en och att försöka klia sig mot en. Han tycker också att de är supertråkigt att stå still och han testar verkligen sina gränser! Men vad kan man förvänta av en 7årig pojke? ;) Han har en otroligt bra stam och hans pappa har vunnit EM guld i fälttävlan! Han är en otroligt fin ponny med framtiden för sig i både hoppning och dressyr då han har väldigt fina gångarter, en ponny som jag verkligen tror kan bli någonting stort!
 
Min blogg handlar i alla fall om mitt vardagliga liv som till största delen då består av hästar, hästar och ännu mer hästar! Ni får gärna titta in och slänga iväg en kommentar eller två ^^,
 
Tack igen för att jag fick gästblogga här och ni är verkligen mina favorit fotografer när de kommer till tävlingsbilder! :)


Tingeling ↑


Gucci ↑

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela