surfryttarna

Gästbloggare: Linn

Publicerad 2011-08-12 12:00:00 i

Hej! Jag heter Linn och driver bloggen http://fotosbylinn.blogg.se. Jag är en hästgalen tjej som älskar att fota och umgås med vänner. Jag tänkte skriva om en händelse i mitt liv. I somras var jag hos min syssling/tremenning som bor i Kila, och den här kvällen så satt vi och pratade i soffan när hennes mamma kom in och sa att en flock islandshästar var lösa. Vi drog på oss stallskorna och följde efter hovspåren på grusvägen. En del av er kanske hörde trafikmeddelandet om att hästar var lösa på E4 i Kila. Det var egentligen inte sant för dom var under E4-bron och sprang direkt till ett stall där min syssling har en ponny. Vi gick dit och vallade in dom i två vinter hagar. När ägaren kom (hon var helt förstörd. Hade ingen hel hage dom kunde gå i och inte tillräkligt många boxar för alla). En tjej från stallet sa att dom kunde bo i stallet under natten och att någon kunde ge dem mat på morgonen. Jag och min syssling erbjöd oss och så fick det bli. Vi ledde in dom till stallet och gav dom en hötuss var. Nästa morgon var vi uppe med tuppen och gick och fodrade dom. ÅÅÅH vad dom var gulliga! Vid elvatiden kom ägaren och vi tog varsin häst och ledde dom tillbaka till deras hage som hon hade lagat. Det var fyra vuxna och två föl som följde efter mammorna. Jag ledde skäcken som var tre år och supergullig! Men den var som sagt tre år och oinriden så den stegrade sig ett antal gånger så det slutade med att jag ledde den lugna svarta tvååringen. Jag avslutar nu min berättelse lite kort med några bilder och ett tack till Jennie och Minette för att jag fick gästblogga hos dem och för en super fin och läsvärd blogg!




Kram
/ Linn

Kommentarer

Postat av: sanna

Publicerad 2011-08-14 13:01:27

Ny startad hästblogg! :D Kika in vettja? Länka? Kommentera? :D Kram.

Postat av: Alida :)

Publicerad 2011-08-18 11:18:57

Hästen på sista bilden, Heter den möjligtvis Harka?

Eller stog dom typ i Tavelsjö??

Eller jag vet inte om tavelsjö är nära Kila men..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela