surfryttarna

Gästbloggare: Lovisa

Publicerad 2011-08-06 12:00:00 i

Hej! Jag heter Lovisa och är 11 år och jag bor i Östra Jämtland. :) Jag har två stycken tävlingsponnysar som jag är ute och tävlar med framför allt i hoppning. Jag började att rida på ridskolan när jag var 7 år. När jag var 8 år fick jag min första ponny Timmsapollo "Apollo" som var en b-ponny som vi hade på foder. Han var en Welsh Mountain som vi hade i ca 1 år och då var vi tyvärr tvungen att ta bort honom pga av sjukdom. Då fick jag min fördta alldeles egna ponny Joey som var en c-ponny. Han var en korsningsponny som var snäll i all hantering fast i ridningen var han en riktig djävul! Då det gick som bäst tvärsvängde han ifrån ett hörn och gjorde "riktiga" bockserier. Jag satt ju kvar alla gånger tills en gång då jag hade fått förtroende för honom och tordes rida utanför paddocken. Jag skulle rida lite markarbete med lite små hinder då han efter ett hinder bara tvärsvängde och började "griskuta" så att jag fick KASTA mig av för han hade riktningen mot den STORA landsvägen. Då fick mamma nog och vi sålde honom till en äldre tjej och det går mycket bättre med henne.

Sedan fick jag min älskade prins Pluto som var en maxad c-ponny och kommer från Belgien. Han är utb Msv hoppning och LA dressyr. Jag tävlar honom i L:D och L:C än så länge. :) En supersnäll och trevlig läromästare. :) <3 Han kommer vi att ha kvar tills döden skiljer oss åt. <3

Sen har jag ju en liten prinsessa som är en b-ponny och hon är faktiskt Jennies gamla ponny Spyder. Hon är jätte snäll och duktig i alla discipliner men hon är snabb som attan i hoppningen. Än så länge håller vi på att träna ihop oss för att så snabbt som möjligt komma ut på hoppbanorna vi också. :) När jag inte får tävla henne längre kommer hon givetvis att stanna kvar hos oss tills döden skiljer oss åt. <3

Kolla gärna in på min egna blogg: http://lillpluto.blogg.se/

//Lovisa <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela