surfryttarna

Mina tidigare ponnysar

Publicerad 2011-08-07 12:09:00 i Jennies inlägg

Tyvärr hann vi inte ha henne så läge, då hon blev sparkad så illa att vi fick ta bort henne.
Vi fick ju ett önskemål att skriva om våra tidigare ponnysar. Minette har redan skrivit om sina, så nu tänkte jag skriva om mina också.

Mina första ponny var Spyder. Den 2 april 2006 kom hon till mig och jag var världens lyckligaste. Jag provred 2 andra ponnysar före Spyder, men med henne var det kärlek vid första ögonkastet. Spyder var en B-ponny född 1993 som hade tävlat mycket hoppning och lite fälttävlan.

Jag hade ridit 10 lektioner på ridskola innan jag fick henne, så jag var ju inte så duktig på att rida. Vi utvecklades enormt mycket tillsammans och jag lärde mig väldigt mycket av henne under de 5 åren jag hade turen att äga henne. Det har varit både fram och motgångar under åren och vi har många underbara minnen tillsammans som jag är otroligt tacksam över. Det finns mycket bus i Spyder och hon var inte alltid så enkel att rida. Hon kunde vara lite galen när man hoppade och jag var ganska feg, så vi hopptävlade aldrig något, bara några klubbtävlingar. Vi tävlade dressyr istället. Vi tävlade på LC-LB nivå med allt från 53,10% till som högst 63,44%. 2009 var vi med i vårat div II lag.

Det har varit mycket skratt åt alla hennes tokigheter. Coolare, snällare, busigare och sötare ponnyn än Spyder får man leta efter.

Men som med alla B-ponnysar så växer man ju ur dom förr eller senare. I maj det här året hade jag inget annat val än att sälja henne. Spyder var ju min bästa vän och det var väldigt jobbigt. Jag saknar henne, men jag vet att hon har det bra hos sin nya ägare och det är det viktigaste. Älskade Spyder. ♥


Dagen hon kom till mig ↑
Våran första tävling tillsammans ↓




2009 köpte vi en till ponny. Hon hette Electra och kom till mig den 12 november. Electra var en D-ponny som var född 1998. Hon hade tävlat upp till FEI dressyr och LA hoppning. Hon var verkligen en snäll och mysig ponny och hon hade väldigt fina ögon. Hon var en lydig och väldigt duktig dressyrponny. Han var bara lite svår att sitta ner i traven på. Electra kunde många olika trick som stegra på kommando, spansk skritt, pussas, buga mm. Vi hann vara med på en klubbhoppning och en seriedressyr tillsammans.

Den 23 januari 2010 blev hon sparkad på benet så illa att vi fick ta bort henne... Usch vad hemskt det var. Min fina, underbara Electra.




Jag saknar dig ♥

/Jennie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela