surfryttarna

Dressyrträning och träning inför julshowen

Publicerad 2011-12-08 22:04:37 i Minettes inlägg

Var i stallet från 6 till halv 11 igår så jag var rätt trött då jag kom hem. Tränade först dressyr med Rindi för Sofia. Hon var super fin i skritt- och travarbetet men i galoppen blev hon som vanligt pigg. Rindi är ju Rindi.

Efter dressyrträningen var det träning inför julshowen. Jag blev först tillfrågad att vara med på Rindi och jag tänkte fakrist vara det först men jag ändrade mig. Som tur var fanns det en ridskolehäst kvar så jag ska få rida Fritz istället. Jag ska vara med i älv-numret där vi ska hoppa över höbalar.

Även julshow träningen gick bra och Fritz skötte sig bra trots många galopperande hästar och musik i ridhuset. Han är rätt så seg och jag trodde faktist inte att jag ens skulle få honom att galoppera först. Det var väldigt längesedan jag red en seg häst så konstigt att jag inte har glömt bort hur man driver efter att ha ridit Rindi. Haha, skämt å sido.

Skrev också sista provet för terminen igår och det känns så sjukt härligt. Har knappt några läxor kvar heller så det är rätt lugnt just nu. :)

/Minette

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela