surfryttarna

Helgens ridning - Nemo

Publicerad 2011-12-05 22:38:43 i Riddagböcker

I Helgen har jag taigit hand om Nemo för sista gången. Nästa helg åker han hem till Hammarstrand. Han är till salu och Sarah har köpt ett 5 årigt sto som kallas för Anna som hon ska ta till Umeå efter jul. Då ska jag få prova rida henne och förhoppningsvis fortsätta hjälpa Sarah när hon åker hem, men med Anna istället. Det blir roligt att prova henne men jag kommer att sakna Nemo.

I Fredags var det väldigt hårt på ridbanan så vi körde bara lite skrittarbete där. Det var inte lika hårt på vägen så där travade vi lite fram och tillbaka. I Lördags tränade vi för Pia. Fortsatte att jobba med det vi gjode förra gången. Nemo var duktig. I går red jag på ridbanan. I början kändes han lite stel och det gick inte så bra men efter ett tag blev han riktigt, riktigt fin. Tror aldrig att jag haft en sådan bra ridkänsla förut. Perfekt avslut på våran tid tillsammans.


                                                                       Gördis och Nemo

/Jennie

Kommentarer

Postat av: Emma ♥ Lydia

Publicerad 2011-12-06 15:28:59

Följa varandra via bloglovin? :) Fin blogg btw :D

Postat av: hanna

Publicerad 2011-12-06 21:32:49

hur ofta tycker ni man ska rida på bana/ridhus? hur ofta gör ni de?=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela