surfryttarna

Julklappshoppning

Publicerad 2011-12-22 21:05:58 i Minettes inlägg


0+0 fel och vinst

Idag var det julklappshoppning på SURF och jag och Rindi hoppade 70 cm. Det var den högsta ponnyklassen.

Jag gick ut ganska tidigt så det blev en lång framskrittning innan jag fick komma in på framhoppningen. Framhoppningen var ganska liten och trång och då alla galopperade runt blev Rindi rätt stressad. Jag valde att inte hoppa fram så många språng utan tog några på varje hinder bara.

Inne på banan blev hon lugnare. Grunden kändes bra men jag fick bryta av och rätta galoppen någon gång. I omhoppningen gasade jag på och tog lite snävare svängar. Vi var både felfria och snabbast i omhoppningen så det blev en vinst för oss. Vi fick komma in på prisutdelning och galoppera ärevarv vilket Rindi tyckte var roligt. Det kunde inte ha gått så mycket bättre så jag är jättenöjd!

/Minette

Kommentarer

Postat av: Katarina Ekenstedt

Publicerad 2011-12-24 13:50:23

God Jul och grattis till vinsten!! önskar Josefin, Elof och Katarina.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela