surfryttarna

Red två hästar igår 14/12

Publicerad 2011-12-15 22:17:27 i Riddagböcker

Först tränade jag dressyr för Sofia. Första halvan av lektionen var hon ganska spänd men det släppte efter ett tag och andra halvan var hon riktigt fin. Vi red lite skänkelvikningar, sperpentinbågar och i slutet red vi på stora mittvolten.

Jag skippade galoppen idag och skrittade istället medans dem andra galopperade. Hon blir så himla taggad när vi galopperar alla tillsammans och det kan vara rätt svårt att få henne lugn och avslappnad igen efter det. Sedan i slutet skulle jag få galoppera men eftesom hon hade gått så bra innan så ville jag avsluta då vilket Sofia tyckte lät vettigt. Man ska ju sluta när det går som bäst.



Efter lektionen frågade Rebecka om jag ville rida Diana, en av Surf´s nya ponnysar. Hon hade inte gått någon lektion och behövde röra på sig så jag red i ridhuset i skritt och trav. Hon var snäll och det var roligt att rida en så liten ponny igen.

Hon är en liten b-ponny men jag tycker inte att jag var så stor på henne? Fast det kan ju bero på hennes tjocka mage också. ;)

/Minette

Kommentarer

Postat av: Ina Ögren

Publicerad 2011-12-16 11:58:57

Du såg inte alls stor ut på henne!

Men ja, det är nog för att hon är lite tjock.. ;)

Postat av: Johanna

Publicerad 2011-12-17 01:06:15

Du ser inte stor ut :)

Postat av: Ulrika Sandström

Publicerad 2011-12-19 20:15:05

älskade diddlis (L)

Postat av: Linn

Publicerad 2011-12-23 23:28:26

Ååhh älskade Diana, fan vad jag saknar henne...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela