surfryttarna

Rindi 19 december

Publicerad 2011-12-19 22:32:00 i Riddagböcker

Rindi vilade i helgen. Det var så mycket med julshowen så jag verken hann eller orkade rida. Idag var alltså första gången sen i fredags hag red.

Jag hade snodden på idag. Jag rider nästan aldrig med den men ibland kan den vara bra att ha på när man är ute för hon blir oftast mycket piggare då. Vi red efter vägen mot stall Åsen. Skrittade först fram på långa tyglar ganska länge innan jag kortade dem. Ställde och börjde henne lite åt båda håll. Hon vill gärna skjuta ut bakdelen när jag ställer henne till vänster så vi tränade på det. Jag var också bestämd med henne om att hon skulle gå i min takt både i skritt och trav. Det funkade bra och mot slutet travade hon på riktigt lugnt och fint.


Vet ni, när jag kom tillbaka så märkte jag att jag hade sporrar på mig. Jag rider aldrig Rindi med sporrar för hon är så pass känslig ändå. De har suttit på ridskorna hela helgen eftersom jag har ridit Fritz som är ganska seg och sedan så glömde jag att ta av mig dem innan jag red idag.

/Minette

Kommentarer

Postat av: Alice

Publicerad 2011-12-20 22:45:31

Hej! Tänkte höra om du har tid någon gång under lovet att göra en ny design till oss :) Ja, du kan väl höra av dig :)

/Alice, Amanda och Alexandra

Postat av: Julia

Publicerad 2011-12-20 23:08:06

sv: har du lust och göra en header till mig? :D

Postat av: Alice

Publicerad 2011-12-21 18:02:04

Tack så mycket! :D

Vi ska ta lite nya ridbilder imorgon, så jag skickar ett mejl imorgon kväll :)

Postat av: Julia

Publicerad 2011-12-21 21:51:56

980 × 300 ska måttet vara, vad är din mail så jag kan maila bilder och text och sånt? Tack så myckeet! <3

Postat av: Celina

Publicerad 2011-12-21 22:13:43

Följ gärna våran nya blogg! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela