surfryttarna

Dagens två ridpass

Publicerad 2011-07-19 00:33:21 i Riddagböcker

Jag red Rindi på hackamoret i skogen idag. Började med att skritta fram på lång tygel. Efter en stund kortade jag upp tyglarna och började trava. Gjorde mycket halter för att checka av att hon lyssnade på mig. Hon lyssnade jättebra även fast jag hade hacket och hon var verkligen fin. Sedan började jag galoppera. Galopperade i intervaller. Först höger galopp, skritt en bit och sedan vänster galopp, skritt en bit osv. Jag galopperade i ett ganska lugnt tempo och stod upp i stigbyglarna. På vägen hem blev hon lite stark och springig emellanåt då jag skulle fatta galopp men då vände jag bara tillbaka och gjorde om allting så att hon skulle lyssna på mig. Avslutade med att trava av henne på lite halvlånga tyglar så hon skulle få sträcka ut halsen.

Jag är verkligen nöjd över dagens ridpass. Rindi var för det mesta väldigt fin. :)


Jag red även Misty idag. Skrittade fram på björnrundan innan jag gick in på ridbanan. Jobbade henne i skritt på volter och gjorde mycket halter och igångsättningar. Sedan jobbade jag henne lite i traven med. I slutet fick hon stäcka ut halsen i traven innan jag saktade av tilll skritt. Hon var duktig idag. :)

/Minette

Kommentarer

Postat av: jonna

Publicerad 2011-07-19 12:41:41

naw vilken gullig bild! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela