surfryttarna

Svar på fråga

Publicerad 2011-10-10 21:50:24 i Frågor & svar

Fannie om Godnatt bloggen:
Hej, jag älskar er blogg! Er design är skitsnygg, men hur gör ni så att bilderna får suddigt mellan sig? Vill jättegärna veta :-D

Svar: Tack så mycket, kul att du gillar bloggen! :) När jag gör så att bilderna smälter ihop använder jag mig av gimp. Jag öppnar upp ett vitt blad och lägger dit första bilden, skapar sedan ett nytt lager och lägger dit andra bilden osv. Sedan använder jag mig av suddaren och suddar lite längst ut i kanterna på varje bild och på så sätt ser det ut som att dem smälter ihop.

Hoppas du förstod, annars är det bara att fråga!

/Minette

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2011-10-13 08:05:14

hej jag testeade det här i gimp men när jag använder suddaren så blir det bara vitt, alltså det blir som om jag använde en pensel... :(

skulle du kunna förklara LITE till hur du gör med suddaren? :]

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela