surfryttarna

Kor? Läskiga?

Publicerad 2011-09-20 15:33:32 i Riddagböcker

Efter igår vet jag att Rindi aldrig har sett en ko tidigare. Jag hade tänkt rida lite lugnt efter grusvägarna i skritt och trav. Jag hann inte längre än ett par hundra meter innan vi kommer till en hage med massa kor i. Rindi blir rädd, blåser upp sig och börjar dansa runt ute på vägen. Till slut fick jag hoppa av och försöka leda henne förbi. Det gick inte mycket bättre utan hon började trava runt mig i cirklar. Ännu värre blev det när korna kom springande och började mua. Jag gick fram ett par steg innan jag bestämde mig för att vända hem.

På vägen hem gick jag bredvid henne en liten bit innan jag hoppade upp igen. Hela vägen tillbaka var hon trippig och kunde knappt skritta. När vi kom tillbaka till stallet så skrittade jag något varv på stallplanen och sen gick jag in med henne. Det var ingen idé att försöka rida när hon höll på sådär. Hon blev i alla fall lite lugnare mot slutet.
 
          
                                                                Bild: google
/Minette

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela