surfryttarna

Fullt upp!

Publicerad 2012-02-18 01:38:41 i Jennies inlägg

Tänkte uppdatera er lite om vilka hästar jag rider för tillfället. Har inte skrivit så mycket om det förut. Jag vet inte riktigt varför, har nog inte orkat. Just nu har jag fullt upp och får rida många olika hästar, vilket är jätteroligt. :)

Jag har ridit en D-ponny som heter Carl i några veckor. Han står i ett stall ca 15 minuters skrittväg ifrån Surf. På måndagar och onsdagar har jag ridit honom. På måndagar brukar jag rida i ridhuset och på onsdagar brukar jag rida ut.

Förra söndagen fick jag prova rida Rebeccas Perssons C-ponny Chaplin. Han var rolig att rida. Ska eventuellt rida honom någon dag nästa vecka också.

I Onsdags när vi hade friluftsdag frågade Rebecka om jag kunde rida en ridskolehäst som heter Final. Han har nyss kommit till Surf och är lite pigg på lektionerna. Rebecca ville därför att jag ska rida honom dem dagar jag hinner innan ridskolan, så han får springa av sig lite. Jag red honom idag, i onsdags och i torsdags. Ska rida honom onsdag, torsdag och fredag nästa vecka också.

I Helgen ska jag ta hand om Anna för första gången. Jag red henne i torsdags och hon var verkligen jätte trevlig! Anna är Sarahs nya häst. Hon heter egentligen Coreana, men kallas för Anna. Hon är 6 år och har väldigt härligt steg.

Nästa helg är det Göteborg horse show. Matilda ska dit och då ska jag ta hand om Maranello. Imorgon ska jag rida honom för Matilda, så hon kan ge mig lite tips.

På Måndag ska jag rida en C-ponny som heter Fire fox. Hans ägare har tillsammans med en annan familj hyrt Surfs kallstall ett tag framöver. Han är till salu och dem har ingen ryttare till honom just nu, så då ska jag kanske börja rida honom. Det blir roligt!


Bild på Matilda och Maranello

/Jennie

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2012-02-18 12:55:51

Fire fox det är min kompis häst!:D<3 han är sjukt fin!

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-02-18 17:39:04

den är såld! :)

Postat av: Amanda Pettersson! <3

Publicerad 2012-02-18 22:47:43

Men gud vilken lyx du har som får rida så många ::]

Postat av: tina

Publicerad 2012-02-19 10:57:24

Jag vet ju att du söker häst och så men dock inte vilken prisklass eller något men här är en fin ponny iallafall:)



http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=582643&inriktning=&typ=6

Postat av: Malin

Publicerad 2012-02-21 18:58:40

Jag älskar det blåa schabraket som den vita hästen har i headerbilden. Vad är de för ngt? Mkt fint.

Postat av: Sophia

Publicerad 2012-02-21 20:52:54

Oj det var många hästar att ta hand om! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela