surfryttarna

Tomas Hammar-träningen i helgen

Publicerad 2012-02-28 19:37:00 i Minettes inlägg

Lördag
Vi hoppade en bana med ganska långa galoppsträckor emellan varje hinder. Vi hade bland annat en fyrkombination med ett galoppsprång emellan som jag och Rindi hade lite problem med men annars gick allting bra.

Söndag
På Tomas order kom jag till träningen med ett vanligt tredelat eggbett. Han ville se hur hon gick på ett vanligt bett. Jag hade väl inga större förhoppningar men det gick faktist riktigt bra. Hon var lugn och grejade inte lika mycket med huvudet som hon kan göra. Det kändes som att hon trivdes väldigt bra på tredelat. Efter ett tag plockade vi också av martingalen och shit vad bra det gick.

Egentligen skulle jag inte hoppa på söndagen eftersom jag bara fick en reservplats på lördagen men Tomas undrade om jag ville vara med även på söndagen, "det är jag som bestämmer" sa han.

Det har varit en mycket rolig och lärorik helg. Tomas var bra att träna för och jag vill absolut rida för honom igen när han kommer till Umeå nästa gång. Han var bra på att berömma och det uppskattas. Han gillade Rindi väldigt mycket och sa att hon kommer kunna hoppa MSV om två år om jag får till galoppen. Gosh, kan inte beskriva känslan när han sa det. Min ponny är så jäkla grym. ♥







/Minette

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela