surfryttarna

Helt slut

Publicerad 2012-01-05 22:18:00 i Minettes inlägg

Är äntligen hemma, mer än två timmar senare än planerat. Vi åt middag hos morfar i Nordmaling och på vägen hem började bilen krångla. Den lät konstigt och det kom skrapljud från bilens bakre del. Det är 5 mil från Nordmaling till Umeå och vi hade kommit ungefär en fjärdedel. Mamma ville inte köra bilen hela vägen hem då den lät sådär så det var bara att, lugnt och försiktigt, köra tillbaka till Nordmaling för att lämna bilen där. Jag kan tänka mig att bilarna vi hade bakom oss blev något arga när vi körde i 50 km/h efter E4an.

Sedan kom ju problemet, hur ska vi ta oss hem? Pappa svarade inte, mormor kunde inte, taxi kostade runt 1000 kr och det kändes ju inte så lockande. Efter några om och men åkte vi till resecentrum och såg till våran förvåning att vi kunde åka tåg hem. Eftersom det är röd dag idag så trodde varken jag eller mamma att det gick några tåg med det gjorde det tydligen. Vi fick dock vänta 45 min innan det kom.

Ett tag trodde jag nästan att vi skulle bli kvar hos morfar men nu är jag i alla fall hemma.

                

/Minette

Kommentarer

Postat av: Ina Ögren

Publicerad 2012-01-06 04:04:54

Åh vilken söt bild :')

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela