surfryttarna

Rindi 5/1

Publicerad 2012-01-06 15:53:00 i Riddagböcker

Det var så mycket snö på ridbanan så jag red runt på stallplanen istället, den fick agera ridbana. Jag gjorde inget speciellt utan skrittade och travade i båda varven bara så att hon skulle få röra på sig. Rindi var pigg men det är hon alltid så det finns inte så mycket att säga. Linnea och Elvira fotade då jag red så jag väntar på bilder från dem. :)



Sofia kom till stallet och hade en NH lektion för mig och Rindi. Rindi kan ibland vara lite jobbig att hantera så NH tror jag kan vara nyttigt, inte bara för hanteringen utan även för ridningen.

Vi jobbade med Rindi i ridhuset och Sofia visade mig lite olika övningar, mest grunderna. T.ex att Rindi ska stanna då jag stannar, hon ska backa då jag säger till, hon ska stå still när jag borstar osv. Rindi är verkligen lättlärd och det gick riktigt bra. Nu vet jag hur jag ska göra för att lösa olika problem som kan uppstå i vardagen. T.ex så vill hon inte alltid stå still när jag borstar och hon kan vara rätt bufflig ibland. Sofia ska fortsätta hålla NH lektioner för mig.

/Minette

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela