surfryttarna

Matilda träning + dagens ridpass

Publicerad 2012-03-15 22:40:34 i Riddagböcker

Igår tränade jag och Provance för Matilda. Vi kom fram till att hon är lite svag i höger bak och jobbade därför mycket med att aktivera det bakbenet. Red även skolor och skänkelvikningar. I Galoppen gjorde vi tempoväxlingar och lite öppna och sluta. Provance var duktig.

Idag red jag ett lite lugnare pass. Mycket skrittarbete. Jobbade med samlad skritt och försökte få henne att trampa lite. I traven var det svårare att sitta ner än vanlig och jag tror att det var för att hon jobbade mer med ryggen efter att vi hade trampat. Då blev hon ännu finare än vanligt. :) Idag har jag även ridit Diva och Fire. Imorgon och på Lördag är det Ann träning och på söndag ska jag helgjobba för första gången.



/Jennie

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2012-03-17 11:07:20

Kan du inte lägga ut en bildbomb på provance?:D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela