surfryttarna

Så kan det gå om man inte aktar fingrarna

Publicerad 2012-03-07 21:46:00 i Minettes inlägg



Kom nyss hem från akuten. Jag har varit där och röntgat min hand. Anledningen? Jo Rindi trampade på den. Det var såhär att hon hade ett litet sår på ena frambenet just ovanför hoven som jag skulle rengöra. Rindi tyckte inte att det var allt för kul när jag var där med svampen så mamma fick hålla upp det andra frambenet så att hon skulle stå still. Trots det så tog hon upp benet jag höll på med så hon stod på bakbenen. Jag hann inte akta mig så hon prickade precis min hand då hon ställde ner benet igen. Mamma höll ju i det andra benet och innan hon hann reagera och släppa det hade jag haft min hand under hoven ett par sekunder. Jag fick lite smått panik och trodde seriöst att den skulle mosas eller något.

 Handen är ganska svullen och det gör lite ont om jag rör den för mycket men jag överlever. ;) Som tur är har jag inte brutit något i alla fall. Det blir att vila från ridningen några dagar..

/Minette

Kommentarer

Postat av: Ina Ögren

Publicerad 2012-03-08 18:30:56

tycker så synd om dig, det måste ha gjort så ont!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela